2011. szeptember 29.

Csokitorta sütés nélkül




Csokiimádóknak feltétlen ajánlom kipróbálásra, ráadásul sütést sem igényel.

Hozzávalók 18 cm-es kapcsos tortaformához

A tésztához
8 dkg darált háztartási keksz
4 dkg darált dió
1 dkg kakaó
2 dkg olvasztott vaj
6 dkg porcukor
1 teáskanál rum
2-3 evőkanál tej

A csokikrémhez
20 dkg étcsokoládé
3,5 dl tejszín
3 dkg cukor
3 dkg vaj
1 kávéskanál vaníliakivonat


A tortagyűrűt tortatálra helyezzük, az alja most nem kell. A tésztához a hozzávalókat összegyúrjuk és kézzel belenyomkodjuk a gyűrű által határolt belső részbe.
A csokoládét 1,5 dl tejszínnel, a cukorral, a vajjal és a vaníliakivonattal felmelegítjük, majd behűtjük.
A maradék 2 dl tejszínt habverővel keményre verjük, hozzáöntjük az olvasztott csokoládét.
Szintén habverővel alaposan összekeverjük és a tésztára simítjuk.
1-2 órára hűtőbe tesszük. Ha megdermedt a krém, olvasztott csokoládéval meglocsoljuk és eltávolítjuk a tortagyűrűt.

24 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Citromhab!
Ez valami csodásan néz ki, jövő héten el is készítem, nagy buli lesz nálunk:-)) Köszi!

DebiGabi írta...

Ezt is én mindenképpen kipróbálom!
Istenien néz ki!

Okki írta...

Csodásan néz ki!
Ezt én nagyon-nagyon szeretném! :) Feltétlenül ki kell próbáljam!!!

Blogkonyha írta...

Nem gondoltam volna, hogy nem kell hozzá sütő, olyan csodás!!!

Szemi írta...

Fantasztikusan jól néz ki, ezt a fajta krémet nagyon szeretjük. Így,hogy még sütni sem kell hozzá a tésztát, ez szuper ötlet!

Éva írta...

Nagyon guszta! Csodálatosan néz ki benne az a vastag csokikrém és milyen nagyon finom lehet?:))

Marcsi írta...

Hűűűű ez nagyon jól néz ki!!!

Petra írta...

Szuper! :)))

Szilabi írta...

Ez megfogott! :) Ki kell próbálnom!

Nelli írta...

Ez mennyei lehet!:-)Hétvégén ki kellene próbálnom.

Citromhab írta...

Köszönöm:-)
Tényleg megér egy próbát, ráadásul nagyon gyorsan kész, a hűtést leszámítva, persze.

Bianka írta...

Gyönyörű magas lett

Névtelen írta...

Megcsináltam, sajnos nem ízlik, bocsánat...

Citromhab írta...

Kedves "Névtelen", én is csak sajnálni tudom...

Névtelen írta...

Én is megcsináltam, tömény egy finomság, az biztos, de szerintünk jó. MArika

Demeter Emőke írta...

Nagyon jól néz ki, el szeretném készíteni, de sajnos nincs torta formám... Nem tudnál valami ötletet adni, hogy hogyan csináljam?

Unknown írta...

En mar ketszer elkeszitettem isteni finom csokoladetorta!!!!

Unknown írta...

a mennyiségek "g"-ban vannak megadva,kicsit kevésnek találom,biztossan jól van feltüntetve?

Citromhab írta...

Igen, 18 cm-es formához ezek az arányok.

Timi írta...

Szia Citromhab!
Szeretném elkészíteni a tortát 22 cm-es formába, esetleg meg tudnád mondani, hogy a hozzávalókból másfélszeres vagy dupla mennyiséget kell használjak, hogy szép legyen?
előre is köszönöm, Timi

Citromhab írta...

Szia Timi!

Azt tudom, hogy a 18 cm-es tortához szükséges anyagmennyiség duplája pontosan egy 24 cm átmérőjű formához elegendő.
22 cm esetén szerintem a dupla mennyiségből arányosan csípj le minden hozzávalóból egy kicsit, de az is lehet, hogy belefér a formába a dupla adag.

Iker írta...

Üdv. Timi!

Esetleg számold ki a két tortaforma területét. És ahogy ezek aránylanak egymáshoz, olyan arányban változtasd az összetevők mennyiségét. :)

Édes Ötven írta...

Szia, már másodjára készítem el, mert nagyon finom. Viszont azt az egyet nem értem, hogy amikor felverem a tejszín és hozzáöntöm a csokoládét, újra habverővel kell keverni. Konkrétan folyóssá válik... Nem csak finoman fakanállal kellene elkeverni? Persze aztán megszilárdul a hűtőben, ha nem folyik ki a tortakarika alatt...

Citromhab írta...

Nem értem, ez hogyan lehet, mármint, hogy folyós lesz a krém. Valójában a csokis rész is tejszín, csak ízesített, tehát habverés hatására keményednie kellene...nekem így működött.